A Nyitott Szemmel Egyesület a nyári táborok óriási népszerűsége után úgy döntött, hogy a tehetséges gyerekek informatikai készségeit évközben is fejleszteni szeretnénk szakkör formájában. Magyarországon 20 ezer betöltetlen informatikai - legfőképpen programozói, szoftverfejlesztői - állás van. Rengeteg program, táborok, tehetség-kutató és fejlesztő pályázatban tapasztaltuk, hogy a gyerekek hihetetlenül fogékonyak fiatal korban az algoritmikus gondolkodás elsajátításában, és a programozás alapjainak a megismerésében.
Választható időpontok:
Első időpontok: 2019.09.03. és 05.
A szakkör alatt használt főbb programok:
Unity:
A Unity egy videojáték-motor, amelyet a Unity Technologies fejleszt. Segítségével háromdimenziós illetve kétdimenziós videojátékokat, ezen kívül egyéb interaktív jellegű tartalmakat lehet létrehozni. Számítógépre, konzolra és mobil eszközökre fejleszthetők programok a segítségével.
Micro:bit:
A micro:bit nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik. A programozás alapjainak elsajátítása mellett a gyerekek bepillantást nyernek a különféle szenzorok és a kijelző kezelésének alapjaiba. Az általuk elkészített program azonnal futtatható és tesztelhető.
Lego Mindstorm EV3:
Adott egy nagyszerű találmány, amit mindenki ismer a Lego. A Dán cég ezt tovább fejlesztve megalkotott egy fejleszthető, átépíthető és programozható robotot gyerekek számára. Különböző szenzorai programozásával a gyerekek azonnali visszaigazolást kapnak arról, hogy az általuk kódolt utasítás sorozat tökéletes-e. A programozás alatt blokkokat használunk, és azokat paraméterezzük. Egyszerű és átlátható felülettel rendelkezik. Egy EV3-as robot rendelkezik ultra, infra és gyro szenzorral, ezek értékeinek figyelésével lehet különböző feladatok végrehajtásával fejleszteni a programozási alapismereteket és sturktúrákat. Ezen kívül a robot kijelzőjét és a hangszóróját is lehet programozni.
Scratch 2:
A gyerekek blokkonként programozva készíthetik el saját számítógépes játékukat, a legegyszerűbbektől kezdve az egyre bonyolultabbakig. Blokkokkal történik a programozás, utasításokat nem, csak paramétereket kell megadni. Pályákat és karaktereket egyaránt lehet benne tervezni. Kreativitást is igényel, mivel saját játékötleteket kell megvalósítani és tovább fejleszteni.
CodeCombat:
A legvonzóbb játék, amivel megtanulhatsz programozni – így szól a rengeteg nyelven, köztük magyarul is elérhető CodeCombat szlogenje. És valóban, egy bármilyen összehasonlításban igényesnek nevezhető böngészős (szerep)játékról van szó, melyben történetesen programozni kell a túléléshez.
Hősünk előrehaladásának érdekében már az első pályától kezdve programozni kell, de a gépelést és a tanulást olyannyira sikerült elrejteni a játék mögé, hogy a CodeCombat közben egyáltalán nem azt érzi az ember, hogy tanulna, azt pedig végképp nem, hogy sokak számára nem túl emberinek tűnő kódsorokat sajátít el éppen.
Forrás: hvg.hu
Python, HTML, CSS és a JavaScript alapjait lehet a segítségével megismerni. Itt már valóban programozói feladatok vannak. Az utasításokat pontosan meg kell adni, be kell gépelni, szöveges utasításokat kell adni. Számít a szintaktika is, ami egyre inkább hasonlít egy valós programozási feladathoz. A program nem teljesen magyar nyelvű, de ebben segítünk mindig a gyerekeknek, illetve a parancsszavak angolul vannak, mint általában minden programozási nyelvben. Ennek köszönhetően a programozási ismeretek mellett némi angol tudást is lehet szerezni.
Lényegében különböző utasításokkal irányítunk egy hőst, és rengeteg pálya, kihíváson keresztül tanít minket a programozásra. Titokzatos börtönből kell kijutni, a falusiakat kell megmentenünk, harcolni kell, le kell győzni a számítógépet a programozási arénában, csak hogy néhány érdekes kihívást említsünk…
Minecraft:
A Microsoft nemrég vásárolta meg ezt a játékot magának körülbelül 600 milliárd forint körüli összegért. A célja az volt, hogy a modern oktatási környezetbe integrálja. A felhasználási módoknak tényleg csak a képzelet szab csak határt. Teljes világokat lehet benne felépíteni, fejleszti a kreativitást, csapatmunkát, építészeti ismereteket és a precíz tervezést. A csavar pedig az, hogy a gyerekek mindeközben játékként felfogva imádják használni ezt a nagyszerű programot.
Audacity:
Zenéket és hangokat lehet vele vágni, összeállítani és különböző effektek segítségével olyan mixeket lehet elkészíteni akár csak a profi dj-k. Ennek a programnak a használatához fülhallgatóra van szükség, amit majd időben fogunk előre jelezni.
Code Studio:
Kimondottan gyereknek fejlesztett környezet, ami a programozás alapjainak és az algoritmikus gondolkodás elsajátítását támogatja. Négy komplett tanfolyammal, és rengeteg egyéni programozási feladatot tartalmaz. Játékos formában a Star Wars, Minecraft, vagy éppen az Angry Birds világán keresztül tanít.
A szakkör vezetője: Koller István mérnök informatikus és mérnöktanár.
Szakkör költsége:
Havi költség: 10.000 Ft-os egyesületi hozzájárulás (banki átutalással vagy készpénzben)
A szakkört félévre hirdetjük meg, így költsége 50.000 Ft, melyet havi részletekben is lehet teljesíteni. Aki egy összegben befizeti, annak 10% kedvezményt biztosítunk, azaz 45.000 Ft lesz egy félév. A havi 4 időpontot átlagosan értjük (egy félévre), kivétel országos iskolai szünetek.
Azok közül a gyerekek közül, akik az első időpontig (2019. szeptember 03. és 05.) jelentkeznek, garantáljuk a kiválasztott időpontot és helyet az egész tanévben lévő alkalmainkra.
A szakkör havi 10.000 Ft/gyermek adomány összegbe kerül, testvérek esetén testvérkedvezménnyel együtt 9.000 Ft/fő a havi adomány összege.
Átutalás esetén a közlemény:
Szakkör kódja, gyerek neve és az, hogy ADOMÁNY
Pl.: CS1, Kovács Ákos, ADOMÁNY
Testvérkedvezmény 10%:
Ebben az esetben 9.000 Ft-os havi hozzájárulás gyerekenként.
Helyszín:
A II. Rákóczi Ferenc Általános informatikai szaktanterme
6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.
Jelentkezni az alábbi online jelentkezési lap kitöltésével lehet:
Elérhetőségeink, további információ, érdeklődés:
Molnár Árpád Szilveszter egyesületi elnök
mobil: 30/5588-529
e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.