nemetangol

Minecraft - programozás szakkört indítunk

A Nyitott Szemmel Egyesület a nyári táborok óriási népszerűsége után úgy döntött, hogy a tehetséges gyerekek informatikai készségeit évközben is fejleszteni szeretnénk szakkör formájában...

További információk...

Kalandtábori beszámoló

2016. július 9-15 között a Zöld Nap Egyesület képviseletében kilenc személy vehetett részt a kecskeméti Nyitott Szemmel Egyesület által szervezett galyatetői Kalandtáborban...

További információk...

Mi is Nyitunk Európa-felé

Egyesületünk több olyan fiatal, pályakezdő kollégát alkalmazhat a programoknak köszönhetően, akik kellő felkészültséggel nemzetközi színtéren is képviselik hazánkat és Egyesületünket...

További információk...

Robotika tábor a LogMeIn támogatásával

A Robotika tábor egy új mérföldkő volt az Egyesületünk életében, ugyanis egyetlen táborunk sem kapott még ekkora támogatást...

További információk...

Látogatás a Tisza-tavi Ökocentrumban

Szeptember 26-án ellátogatott egyesületünk Poroszlóra a Tisza-tavi Ökocentrumba.

További információk...

A Hírös Lovárdában jártunk

2015. szeptember 19-én szuper családi napot tartottunk a Hírös Lovardában. A nap első elemként a házigazda körbevezetett minket a hatalmas birtokon...

További információk...

Új bankszámlaszámunk

Tájékoztatni szeretnénk minden kedves tagunkat, hogy megváltozott a bankszámlaszámunk.

Egyesületünk új számlaszáma: 11732002-20413703

További információk...

Sok kicsi sokra megy – 1%

Hamarosan bizonyára egyre sűrűbben találkozol a különböző civil szervezetek, alapítványok felhívásaival, amelyekben arra buzdítanak: ajánld fel adód egy százalékát az általuk végzett közhasznú feladatok támogatására....

További információk...

szept. 3 2017

A Nyitott Szemmel Egyesület a nyári táborok óriási népszerűsége után úgy döntött, hogy a tehetséges gyerekek informatikai készségeit évközben is fejleszteni szeretnénk szakkör formájában. Magyarországon 20 ezer betöltetlen informatikai - legfőképpen programozói, szoftverfejlesztői - állás van. Rengeteg program, táborok, tehetség-kutató és fejlesztő pályázatban tapasztaltuk, hogy a gyerekek hihetetlenül fogékonyak fiatal korban az algoritmikus gondolkodás elsajátításában, és a programozás alapjainak a megismerésében.

 

A múlt félévhez hasonlóan ebben a félévben (2017/2018-as tanév I. féléve) is megszervezzük a nagy népszerűségnek örvendő informatikai szakköreinket. Honlapunkon hamarosan frissül a tematika és bővül a szakkörök leírása is - ehhez türelmüket és bizalmukat kérjük.

Szeptemberi tananyag:
"Mini csoport": /K1,K2,CS1/
Code Studio első tanfolyamát csináltuk meg. Itt 11 különböző kihívás várta a gyerekeket. Játékos formában Angry Birds-ön keresztül megtanulták a ciklus-ismétlés fogalmát, gyakorolták a használatát. A művész sorozaton keresztül egyre bonyolultabb rajzolási feladatokat kaptak úgy, hogy nem egérrel, hanem utasításokkal alkottak.
"Haladó csoport": /K1,K2,CS1,CS2/
CodeCombat rendszerét használtuk. Python nyelv alapjaival ismerkedtünk meg. Megismertük a While-true azaz a loop ciklus fogalmát és használatát. Változókat hoztunk létre és kezeltünk. Utolsó kihívásként pedig a tanultakat egy arénában teszteltük egymás ellen, ahol az egymás megoldásait figyelve kellett egyre jobb és jobb programozási megoldásokat kitalálni.
"Mini csoport": /CS2/
Imagine program alapjait ismertük meg. Egy teknőcöt irányítottunk utasításokkal. Az alapvető utasítások elsajátítása után egyre bonyolultabb feladatokat kellett megoldani. Utolsó alkalommal elkezdtünk egy Paint rajzoló programhoz hasonló saját programot készíteni úgy, hogy saját nyomógombot készítettünk el és programoztunk.

Októberi tananyag:
 "Mini csoport": /K1,K2,CS1/
Code Studio második tanfolyamát csinált csináljuk. Itt újabb 11 különböző kihívás várja a gyerekeket. Játékos formában Angry Birds-ön keresztül megtanulták a ciklus-ismétlés fogalmát, gyakorolták a használatát. A művész sorozaton keresztül egyre bonyolultabb rajzolási feladatokat kaptak úgy, hogy nem egérrel, hanem utasításokkal alkottak.
Akiknek kedvük van, azok már a CodeCombat renszert kipróbálva programoznak Python nyelven.
"Haladó csoport": /K1,K2,CS1,CS2/
CodeCombat rendszerét használjuk ismét. A HTML és a CSS nyelv alapjaival ismerkedünk meg. Illetve pályatervezéssel, saját játék programozásával ismerkedünk meg szintén Python programozási nyelven.
"Mini csoport": /CS2/
Az ism utasítás alapjait ismerjük meg. Megtanuljuk a szabályos alakzatok rajzolását ismétléssel. A kör rajzolását is elsajátítjuk. Logomotion programon keresztül megismerkedünk az egyszerű animációkészítéssel, majd saját rajzfilmeket gyártunk.


 

Választható időpontok:

K1: minden iskolaidejű kedden 15:00 - 16:15 között

K2: minden iskolaidejű kedden 16:30 - 17:45 között

CS1: minden iskolaidejű csütörtökön 15:00 - 16:15 között

 CS2: minden iskolaidejű csütörtökön 16:30 - 17:45 között

 JELENTKEZÉSI LAP


Első időpontok: 2017.09.12. és 14.

 

 

A szakkör témája: programozás alapjainak megismerése, saját játékok tervezése, programozása, robotika, Minecraft, hangvágás és egyéb hasznos ismeretek…


DSC 3711

 

 A szakkör alatt használt főbb programok:


Lego Mindstorm EV3:

Adott egy nagyszerű találmány, amit mindenki ismer a Lego. A Dán cég ezt tovább fejlesztve megalkotott egy fejleszthető, átépíthető és programozható robotot gyerekek számára. Különböző szenzorai programozásával a gyerekek azonnali visszaigazolást kapnak arról, hogy az általuk kódolt utasítás sorozat tökéletes-e. A programozás alatt blokkokat használunk, és azokat paraméterezzük. Egyszerű és átlátható felülettel rendelkezik. Egy EV3-as robot rendelkezik ultra, infra és gyro szenzorral, ezek értékeinek figyelésével lehet különböző feladatok végrehajtásával fejleszteni a programozási alapismereteket és sturktúrákat. Ezen kívül a robot kijelzőjét és a hangszóróját is lehet programozni.

DSC 3763


Scratch 2:

A gyerekek blokkonként programozva készíthetik el saját számítógépes játékukat, a legegyszerűbbektől kezdve az egyre bonyolultabbakig. Blokkokkal történik a programozás, utasításokat nem, csak paramétereket kell megadni. Pályákat és karaktereket egyaránt lehet benne tervezni. Kreativitást is igényel, mivel saját játékötleteket kell megvalósítani és tovább fejleszteni.


DSC07003


CodeCombat:

A legvonzóbb játék, amivel megtanulhatsz programozni – így szól a rengeteg nyelven, köztük magyarul is elérhető CodeCombat szlogenje. És valóban, egy bármilyen összehasonlításban igényesnek nevezhető böngészős (szerep)játékról van szó, melyben történetesen programozni kell a túléléshez.


codecombat

 

Hősünk előrehaladásának érdekében már az első pályától kezdve programozni kell, de a gépelést és a tanulást olyannyira sikerült elrejteni a játék mögé, hogy a CodeCombat közben egyáltalán nem azt érzi az ember, hogy tanulna, azt pedig végképp nem, hogy sokak számára nem túl emberinek tűnő kódsorokat sajátít el éppen.

Forrás: hvg.hu

Python, HTML, CSS és a JavaScript alapjait lehet a segítségével megismerni. Itt már valóban programozói feladatok vannak. Az utasításokat pontosan meg kell adni, be kell gépelni, szöveges utasításokat kell adni. Számít a szintaktika is, ami egyre inkább hasonlít egy valós programozási feladathoz. A program nem teljesen magyar nyelvű, de ebben segítünk mindig a gyerekeknek, illetve a parancsszavak angolul vannak, mint általában minden programozási nyelvben. Ennek köszönhetően a programozási ismeretek mellett némi angol tudást is lehet szerezni.

Lényegében különböző utasításokkal irányítunk egy hőst, és rengeteg pálya, kihíváson keresztül tanít minket a programozásra. Titokzatos börtönből kell kijutni, a falusiakat kell megmentenünk, harcolni kell, le kell győzni a számítógépet a programozási arénában, csak hogy néhány érdekes kihívást említsünk…

 

DSC09356


Minecraft:

A Microsoft nemrég vásárolta meg ezt a játékot magának körülbelül 600 milliárd forint körüli összegért. A célja az volt, hogy a modern oktatási környezetbe integrálja. A felhasználási módoknak tényleg csak a képzelet szab csak határt. Teljes világokat lehet benne felépíteni, fejleszti a kreativitást, csapatmunkát, építészeti ismereteket és a precíz tervezést. A csavar pedig az, hogy a gyerekek mindeközben játékként felfogva imádják használni ezt a nagyszerű programot.


DSC 3766


Audacity:

Zenéket és hangokat lehet vele vágni, összeállítani és különböző effektek segítségével olyan mixeket lehet elkészíteni akár csak a profi dj-k. Ennek a programnak a használatához fülhallgatóra van szükség, amit majd időben fogunk előre jelezni.


DSC 3793


Code Studio:

Kimondottan gyereknek fejlesztett környezet, ami a programozás alapjainak és az algoritmikus gondolkodás elsajátítását támogatja. Négy komplett tanfolyammal, és rengeteg egyéni programozási feladatot tartalmaz. Játékos formában a Star Wars, Minecraft, vagy éppen az Angry Birds világán keresztül tanít.


A szakkör vezetője: Koller István mérnök informatikus és mérnöktanár.


DSC 0363 


Szakkör költsége:


Havi költség: 10.000 Ft-os egyesületi hozzájárulás (banki átutalással vagy készpénzben)

Ez független attól, hogy az adott hónapban hány darab szakkör kerül megtartásra – csak iskolai tanítási napokon tartunk foglalkozást.

Havonta és félévenként lehet fizetni.

Azok közül a gyerekek közül, akik az első időpontig (2017. szeptember 12. és 14.) jelentkeznek, garantáljuk a kiválasztott időpontot és helyet a félévben lévő alkalmainkra. 

 

A szakkör havi 10.000 Ft/gyermek adomány összegbe kerül, testvérek esetén testvérkedvezménnyel együtt 9.000 Ft/fő a havi adomány összege.  
 
Amennyiben valamelyik gyermeket baráti, ismerősi körből érdekel a szakkör, kérjük mielőbb jelentkezzenek be, az első alkalom, akár szülővel együtt, ingyenes :)
A tavalyi 48 helyről 96 helyre bővítettük a maximális létszámot, így csoportonként maximális létszámunk 12 fő.
 
Mivel a tavalyi évben nagyon népszerű lett a szakkör és a nyári táboraink alatt is sok érdeklődés volt, kérjük Önöket, hogy a dupla időpontoktól függetlenül mielőbb jelentkezzenek a szimpatikus időpontra, szakkörre.

Átutalás esetén a közlemény:

Szakkör kódja, gyerek neve és az, hogy ADOMÁNY

Pl.: CS1, Kovács Ákos, ADOMÁNY


Testvérkedvezmény 10%:

Ebben az esetben 9.000 Ft-os havi hozzájárulás gyerekenként.


Helyszín:

A II. Rákóczi Ferenc Általános informatikai szaktanterme

6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.


Jelentkezni az alábbi online jelentkezési lap kitöltésével lehet:


 JELENTKEZÉSI LAP

 

Elérhetőségeink, további információ, érdeklődés:

Molnár Árpád Szilveszter egyesületi elnök

mobil: 30/5588-529

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

 

 

 

 

 

 

 

facebookicon

videologo

logoright

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa47
mod_vvisit_counterTegnap95
mod_vvisit_counterEzen a héten142
mod_vvisit_counterMúlt héten483
mod_vvisit_counterEbben a hónapban1537
mod_vvisit_counterMúlt Hónapban2243
mod_vvisit_counterÖsszesen121088

2017 okt. 17