nemetangol

A Kecskeméti Városháza a Minecraft világában

Az egyesületünk szakköreire járó gyerekek a Microsoft által meghirdetett Építsük meg Magyarországot! című pályázatra hozták létre a Minecraft világában a Kecskeméti Városházát.

További információk...

Minecraft - programozás szakkört indítunk

A Nyitott Szemmel Egyesület a nyári táborok óriási népszerűsége után úgy döntött, hogy a tehetséges gyerekek informatikai készségeit évközben is fejleszteni szeretnénk szakkör formájában...

További információk...

Kalandtábori beszámoló

2016. július 9-15 között a Zöld Nap Egyesület képviseletében kilenc személy vehetett részt a kecskeméti Nyitott Szemmel Egyesület által szervezett galyatetői Kalandtáborban...

További információk...

Mi is Nyitunk Európa-felé

Egyesületünk több olyan fiatal, pályakezdő kollégát alkalmazhat a programoknak köszönhetően, akik kellő felkészültséggel nemzetközi színtéren is képviselik hazánkat és Egyesületünket...

További információk...

Robotika tábor a LogMeIn támogatásával

A Robotika tábor egy új mérföldkő volt az Egyesületünk életében, ugyanis egyetlen táborunk sem kapott még ekkora támogatást...

További információk...

Látogatás a Tisza-tavi Ökocentrumban

Szeptember 26-án ellátogatott egyesületünk Poroszlóra a Tisza-tavi Ökocentrumba.

További információk...

A Hírös Lovárdában jártunk

2015. szeptember 19-én szuper családi napot tartottunk a Hírös Lovardában. A nap első elemként a házigazda körbevezetett minket a hatalmas birtokon...

További információk...

Új bankszámlaszámunk

Tájékoztatni szeretnénk minden kedves tagunkat, hogy megváltozott a bankszámlaszámunk.

Egyesületünk új számlaszáma: 11732002-20413703

További információk...

Sok kicsi sokra megy – 1%

Hamarosan bizonyára egyre sűrűbben találkozol a különböző civil szervezetek, alapítványok felhívásaival, amelyekben arra buzdítanak: ajánld fel adód egy százalékát az általuk végzett közhasznú feladatok támogatására....

További információk...

szept. 2 2018

A Nyitott Szemmel Egyesület a nyári táborok óriási népszerűsége után úgy döntött, hogy a tehetséges gyerekek informatikai készségeit évközben is fejleszteni szeretnénk szakkör formájában. Magyarországon 20 ezer betöltetlen informatikai - legfőképpen programozói, szoftverfejlesztői - állás van. Rengeteg program, táborok, tehetség-kutató és fejlesztő pályázatban tapasztaltuk, hogy a gyerekek hihetetlenül fogékonyak fiatal korban az algoritmikus gondolkodás elsajátításában, és a programozás alapjainak a megismerésében.

 

A múlt évhez hasonlóan a 2018/2019-es tanévben is megszervezzük a nagy népszerűségnek örvendő informatikai szakköreinket.

A szakkör témája: programozás alapjainak megismerése, saját játékok tervezése, programozása, robotika, Minecraft - programozás, hangvágás, 3d modellezés és egyéb hasznos ismeretek…

A tavalyi szakköröseinknek is készültünk új tananyaggal, ami a mobil applikáció fejlesztés, ezért szerenénk kérni, hogy ha van rá lehetőség hozzanak magukkal android operációs rendszerrel rendelkező mobiltelefont, vagy tabletet.

 Választható időpontok:


K1: minden iskolaidejű kedden 15:00 - 16:15 között

K2: minden iskolaidejű kedden 16:30 - 17:45 között

CS1: minden iskolaidejű csütörtökön 15:00 - 16:15 között

 CS2: minden iskolaidejű csütörtökön 16:30 - 17:45 között

 JELENTKEZÉSI LAP


 

 

Első időpontok: 2018.09.04. és 06.


DSC 3711

 

 A szakkör alatt használt főbb programok:


Lego Mindstorm EV3:

Adott egy nagyszerű találmány, amit mindenki ismer a Lego. A Dán cég ezt tovább fejlesztve megalkotott egy fejleszthető, átépíthető és programozható robotot gyerekek számára. Különböző szenzorai programozásával a gyerekek azonnali visszaigazolást kapnak arról, hogy az általuk kódolt utasítás sorozat tökéletes-e. A programozás alatt blokkokat használunk, és azokat paraméterezzük. Egyszerű és átlátható felülettel rendelkezik. Egy EV3-as robot rendelkezik ultra, infra és gyro szenzorral, ezek értékeinek figyelésével lehet különböző feladatok végrehajtásával fejleszteni a programozási alapismereteket és sturktúrákat. Ezen kívül a robot kijelzőjét és a hangszóróját is lehet programozni.

DSC 3763


Scratch 2:

A gyerekek blokkonként programozva készíthetik el saját számítógépes játékukat, a legegyszerűbbektől kezdve az egyre bonyolultabbakig. Blokkokkal történik a programozás, utasításokat nem, csak paramétereket kell megadni. Pályákat és karaktereket egyaránt lehet benne tervezni. Kreativitást is igényel, mivel saját játékötleteket kell megvalósítani és tovább fejleszteni.


DSC07003


CodeCombat:

A legvonzóbb játék, amivel megtanulhatsz programozni – így szól a rengeteg nyelven, köztük magyarul is elérhető CodeCombat szlogenje. És valóban, egy bármilyen összehasonlításban igényesnek nevezhető böngészős (szerep)játékról van szó, melyben történetesen programozni kell a túléléshez.


codecombat

 

Hősünk előrehaladásának érdekében már az első pályától kezdve programozni kell, de a gépelést és a tanulást olyannyira sikerült elrejteni a játék mögé, hogy a CodeCombat közben egyáltalán nem azt érzi az ember, hogy tanulna, azt pedig végképp nem, hogy sokak számára nem túl emberinek tűnő kódsorokat sajátít el éppen.

Forrás: hvg.hu

Python, HTML, CSS és a JavaScript alapjait lehet a segítségével megismerni. Itt már valóban programozói feladatok vannak. Az utasításokat pontosan meg kell adni, be kell gépelni, szöveges utasításokat kell adni. Számít a szintaktika is, ami egyre inkább hasonlít egy valós programozási feladathoz. A program nem teljesen magyar nyelvű, de ebben segítünk mindig a gyerekeknek, illetve a parancsszavak angolul vannak, mint általában minden programozási nyelvben. Ennek köszönhetően a programozási ismeretek mellett némi angol tudást is lehet szerezni.

Lényegében különböző utasításokkal irányítunk egy hőst, és rengeteg pálya, kihíváson keresztül tanít minket a programozásra. Titokzatos börtönből kell kijutni, a falusiakat kell megmentenünk, harcolni kell, le kell győzni a számítógépet a programozási arénában, csak hogy néhány érdekes kihívást említsünk…

 

DSC09356


Minecraft:

A Microsoft nemrég vásárolta meg ezt a játékot magának körülbelül 600 milliárd forint körüli összegért. A célja az volt, hogy a modern oktatási környezetbe integrálja. A felhasználási módoknak tényleg csak a képzelet szab csak határt. Teljes világokat lehet benne felépíteni, fejleszti a kreativitást, csapatmunkát, építészeti ismereteket és a precíz tervezést. A csavar pedig az, hogy a gyerekek mindeközben játékként felfogva imádják használni ezt a nagyszerű programot.


DSC 3766


Audacity:

Zenéket és hangokat lehet vele vágni, összeállítani és különböző effektek segítségével olyan mixeket lehet elkészíteni akár csak a profi dj-k. Ennek a programnak a használatához fülhallgatóra van szükség, amit majd időben fogunk előre jelezni.


DSC 3793


Code Studio:

Kimondottan gyereknek fejlesztett környezet, ami a programozás alapjainak és az algoritmikus gondolkodás elsajátítását támogatja. Négy komplett tanfolyammal, és rengeteg egyéni programozási feladatot tartalmaz. Játékos formában a Star Wars, Minecraft, vagy éppen az Angry Birds világán keresztül tanít.

A szakkör vezetője: Koller István mérnök informatikus és mérnöktanár.

DSC 0363 

Szakkör költsége:

Havi költség: 10.000 Ft-os egyesületi hozzájárulás (banki átutalással vagy készpénzben)

A szakkört félévre hirdetjük meg, így költsége 50.000 Ft, melyet havi részletekben is lehet teljesíteni. Aki egy összegben befizeti, annak 10% kedvezményt biztosítunk, azaz 45.000 Ft lesz egy félév. A havi 4 időpontot átlagosan értjük (egy félévre), kivétel országos iskolai szünetek.

Azok közül a gyerekek közül, akik az első időpontig (2018. szeptember 04. és 06.) jelentkeznek, garantáljuk a kiválasztott időpontot és helyet az egész tanévben lévő alkalmainkra. 

 A szakkör havi 10.000 Ft/gyermek adomány összegbe kerül, testvérek esetén testvérkedvezménnyel együtt 9.000 Ft/fő a havi adomány összege.  

 
Amennyiben valamelyik gyermeket baráti, ismerősi körből érdekel a szakkör, kérjük mielőbb jelentkezzenek be, az első alkalom, akár szülővel együtt, ingyenes :)
 
Mivel a tavalyi évben nagyon népszerű lett a szakkör és a nyári táboraink alatt is sok érdeklődés volt, kérjük Önöket, hogy a dupla időpontoktól függetlenül mielőbb jelentkezzenek a szimpatikus időpontra, szakkörre.

Átutalás esetén a közlemény:

Szakkör kódja, gyerek neve és az, hogy ADOMÁNY

Pl.: CS1, Kovács Ákos, ADOMÁNY

Testvérkedvezmény 10%:

Ebben az esetben 9.000 Ft-os havi hozzájárulás gyerekenként.

Helyszín:

A II. Rákóczi Ferenc Általános informatikai szaktanterme

6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.

Jelentkezni az alábbi online jelentkezési lap kitöltésével lehet:

 JELENTKEZÉSI LAP

 

Elérhetőségeink, további információ, érdeklődés:

Molnár Árpád Szilveszter egyesületi elnök

mobil: 30/5588-529

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.

 

 

 

 

 

 

 

 

facebookicon



Varoshaza


videologo

logoright

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa34
mod_vvisit_counterTegnap203
mod_vvisit_counterEzen a héten396
mod_vvisit_counterMúlt héten1066
mod_vvisit_counterEbben a hónapban3095
mod_vvisit_counterMúlt Hónapban3478
mod_vvisit_counterÖsszesen170232

2018 okt. 24